Renato has always been fearful of sentiments, avoiding relationships that he really had to commit to. But when he finds out that the charming Anna, met by chance, is under house arrest, he decides for once to let himself go and experience the feelings he always feared. In that house, where he is the only male actor on the stage, he is convinced he can control the situation. In love, however, there are no safe routes and soon the situation becomes more complicated.