During the Forties the young Pasolini lived in Casarsa, a small town in Friuli and his mother's birthplace. The story of those years is told by Nico Naldini, Pasolini's direct cousin. The life of Pier Paolo runs through Nico’s voice, that unveils two unavoidably linked life paths. Both were, at the time, discovering an unknown world, of which they experienced the aesthetic and erotic violence, in its cruel reality. This universe would become the basis for the later poetry and movies of Pasolini.