After 30 years of exile in Paris, Jana travels back to Vilnius. She wants to see again the lake that Paulius, her first love, called « Walden ». This film is a tale of the Lithuanian youth before the fall of Communism. Between first emotions and black market, there are the dreams of freedom and leaving for the West.