Arthur, 15, falls in love with Ouassima, who doesn't even look at him. While he has never been in love, she is dating Matt, the handsome kid from college. To get closer to her, Arthur gathers a group of single losers and offers to give them lessons in fishing, at 10 euros per lesson. In the changing rooms of the swimming pool, a long, intimate and collective learning process begins on "girls and love: instructions for use".