As anger and resentment grow in the face of social inequalities, many citizens-led protests are being repressed with an ever-increasing violence. In The Monopoly of Violence, David Dufresne gathers a panel of citizens to question, exchange and confront their views on the social order and the legitimacy of the use of force by the State.