Martha and Sean Carson are a Boston couple on the verge of parenthood whose lives change irrevocably during a home birth at the hands of a flustered midwife, who faces charges of criminal negligence. Thus begins a year-long odyssey for Martha, who must navigate her grief while working through fractious relationships with her husband and her domineering mother, along with the publicly vilified midwife whom she must face in court. Pieces of a Woman is a deeply personal, searing domestic aria in exquisite shades of grey and an ultimately transcendent story of a woman learning to live alongside her loss.