This is the story of two households that are complete opposites: the Pavone and Vismara families. One bourgeois and intellectual and the other proletarian and Fascist, these apparently contrary family units share the same jungle: Rome. A trivial accident will bring these two poles together. And the madness of a 25-year-old youth will set them on a collision course, discovering the cards to reveal that everyone has a secret and no one is what he or she seems to be – and that we are all predators.