Filmmaker, publisher, and ‘memory hunter', Elisabetta Sgarbi has directed this portrait of the dancehall punk band Extraliscio headed by the volcanic Mirco Mariani and the Casadei legend Marco Ferrara. Writer Ermanno Cavazzoni is the narrator and poet on stage. Captivating to the nth degree, Extraliscio-Punk da balera adds an exclamation point to an antropological culture of experiencing social relations with their inevitable soundtrack included.