Thanks to archive material, reminiscences by those who knew her, and her own reflections vividly recited by actress Paola Cortellesi, the personal story and political career of Nilde Iotti transcends the biographical and touches the core of our own lives today - lives made better by Iotti's courage, which defied taboos and emancipated Italy's civil society. The inspiring story of Nilde Iotti belongs to us all. The film acquaints us with her nobility of spirit as well as the controversies surrounding this emblematic twentieth-century figure who did so much for women and the collectivity.