The story of an odyssey, a "flight" log, a snapshot from hell: a true story, a shard of human experience taken from the great mosaic of humanity on the move. Occident Express is a fragment of our times. In 2015, an elderly woman from Mosul set out on the refugee trail with her four-year-old granddaughter, and traveled five-thousand kilometers, from Iraq to the Baltic Sea, by way of the so-called "Balkan route." This is her amazing story. Haifa is her name, and she doesn't choose to flee; something else, something bigger, decides for her and forces her to leave and never look back. What is she seeking? A safe harbor, or perhaps just a place to rest her weary bones. Her sister had told her once, "Haifa, you were born to stay put," and she had nodded. Now flight is the only option. It's an odyssey of the third millennium, a tale in words and music that never stops, like the terrifying race for survival it chronicles.