In Istanbul, a day on the verge of a country-wide power surge unfolds with four characters – a mother whose son is in prison, a young woman committed to dancing, a female activist-artist and a cunning middle man – all in a neighbourhood undergoing a process of gentrification for the “New Turkey”. Their stories intertwine along the day up until a drug deal incident, offering a roaring tale of the contemporary generation.