In 2000, Sami was the Arabic-English translator for the Syrian Olympic team in Sydney, Australia. A slip of the tongue forced him to stay in Australia and live in exile as a political refugee. In 2011, when the Syrian revolution starts and his brother is arrested, Sami risks everything to return to Syria to find him.