Paul and Virginie have just had a baby boy. Happy to discover their young parent’s life they did not imagine that their sweetheart would become the stake of a merciless fight between the grandparents. To win the responsibility of the little angel and convince their children to live near their homes – Paris for some, the south of France for others – grandfathers and grandmothers are ready to set up all the schemes to keep their family at their side.