During the winter of 1974, Werner Herzog grabbed "a jacket, a compass, and a canvas bag of essentials" and set out on his journey from Munich to Paris in the belief that his deed would save the life of historian and film critic Lotte Eisner (and it did). Using Herzog's travel diary (published under the title Of Walking on Ice) as a map, Pablo Maqueda embarks on a new cinematic journey by foot in 2019, where he encounters the people and landscapes of Herzog, as well as the clues and seeds of all the filmography of the renowned German filmmaker (who also collaborates in the film with his unmistakable voice and commentary).