The Italian director Mimmo Verdesca tells the story of the legendary star Alida Valli through the unpublished words of her letters and diaries, enriching it with other exclusive materials: photographs, family film in 8mm, new interviews with her sons, relatives, friends and collaborators, and much more archive material. The documentary film "Alida Valli: In Her Own Words" shows a complete and never before seen portrait of the life of a beautiful young girl from Pula who quickly became one of the most famous and beloved actresses of Italian and international cinema.