An intimate story of the Italians in lockdown: from the wonderful empty Italian piazzas, to the front-line heroes in the hospital wards, to the festive windows and balconies, to the home videos. A collective account filtered through the direction and the vision of a great artist who brings us an actual documentary film that saves for future memory a complete and authentic photograph of Italy today.