The Mystery of the Pink Flamingo is a documentary about an eccentric character and his unusual quest to reveal the true story behind the hot pink queen of kitsch: the pink flamingo. In his hilarious attempt to unravel this sociocultural phenomenon, the protagonist gathers together theories and interpretations from a bizarre selection of sources that eventually lead him to discover the powerful influence these birds have on the world around us.