Flamenco dance is what shapes Carmen's journey into the void as she crosses the ocean to disembark in Buenos Aires on her way to the Andes. However, a complicated sentimental life and the baggage of family and friends left behind will not make it easy for her to achieve her dream of transmitting her art.