Rome today. The Ardengo family, Mariagrazia and her children, Michele and Carla, despite the bourgeois appearance, live beyond their means, relying on Leo, a greedy businessman and Mariagrazia’s lover. The man is intentioned to take advantage of the woman’s recklessness in order to seize the only left asset of the family: the beautiful attic in which they live. In the attempt to prevent Leo’s plans, the family will fall apart and all the members will face their own demons. Carla, the 18yo daughter, will be surprisingly the only one to be able to react and to raise her head up and, even more surprisingly, the one to change the fate of the entire family.