Based on the life of the legendary partisan Juozas Luksa and his family. During the Soviet invasion, two of his brothers were killed when fighting underground, two other deported to Siberia. Juozas Luksa continued his struggle for the freedem of Lithuania, until his death, caused by KGB, at the age of 30.