Filmed in striking black-and-white, This Rain Will Never Stop observes the endless cycle of war and peace, in which we meet 20 year-old Andriy Suleyman. Fleeing the Syrian civil war, Andriy and his Kurdish family start a new life in a small town in eastern Ukraine, only to be caught up in another military conflict. Following Andriy back to his homeland, This Rain Will Never Stop takes the viewer on a journey from Ukraine to Iraq, Syria and Germany, featuring war zones, military parades, humanitarian missions, refugee camps, cultural, religious and funeral customs.