The world of a young theatre director in a small Czech town crumbles after he decides to realize his dream of adapting an overly ambitious play based on Euripides' classic 'Fedra'. He loses his two main actors during rehearsals and the municipality threatens to cut funding due to the play's political content. Petr falls for young actress Karolina, playing the lead. Tensions at his home grow: he's not much of a present husband and a father. Shortly before the premiere both women leave him. His wife's had enough and Karolina simply disappears. Petr attempts to save his masterpiece, but the play is a fiasco. Devastated, he tries to regain last pieces left of his life. But is it far too late?