Faced with the reality of climate change and the depletion of resources, director Emmanuel Cappellin is aware that a collapse of our industrial civilization is inevitable. But how can we continue to live with the idea that the human adventure may fail? In search of answers, he sets out to meet experts and scientists such as Pablo Servigne, Jean-Marc Jancovici, and Susanne Moser. They all call for collective and united action in order to prepare a transition that is as humane as possible.