Transoceánicas is a film made by two friends who wanted to continue making cinema together in spite of the distance. To dialogue, to narrate, to rethink themselves; to feel the time that goes by and escapes, and the desire to follow each other's life, to translate the lived experiences, to grab the past and capture the present. Four years of crisis, fears, dreams, changes and joys, are narrated through the day-to-day experiences of both filmmakers.