Summer in Corsica. In a Corsican village nestled in the mountains everyone experiences summer in his or her own way: children play, teenagers flirt, and the elders comment on the passage of time at their local bar. In the August heat, it doesn't take long for tensions to rise as one family struggles to keep grudges from bubbling to the surface. Sometimes a spark is all that is needed to set the maquis alight.