Sophie, 30, just found out she landed that job at a famous parisian publisher. Her dream? Not exactly: she would rather see her own graphic work printed… When she tells her boyfriend Jean she is pregnant, everything explodes. They break up and she must return to waiting tables like her friend Julia, an aspiring actress. How can one survive in Paris under such conditions?