Today, the race is on between human and artificial intelligence. While researchers are slowly uncovering the mysteries of the human brain, dramatic progress is being made in the field of AI. We follow the silent war raging inside cutting-edge laboratories embodied by two scientists: a father and his son. While the father, dedicates his life to the understanding of the human brain, his son, a young AI researcher in Oxford, aims to build intelligent machines. Their captivating confrontations around the world challenge our beliefs in a disturbing yet fascinating existential journey.