Raul Reyes, FARC's number 2, died in 2008 under the weight of bombs dropped by the CIA and the Colombian army. In the devastated camp, among the corpses, computers with ten years of correspondence of the man who served as foreign minister of the oldest communist guerrilla in the world. An open door in the heart of the sinking of a revolutionary utopia that in its final hours has become a nightmare.