At the age of 16 Alice was a victim of abuse. Fifty years later, this repressed experience unexpectedly makes its way back into her conscience. How is it possible to repress an incident for one’s entire life? How did it happen that she made films and wrote books always about children and violence? Alice walks with her accordion through the desert, searching for answers, looking at a phenomenon that affects many women in a similar or related way.