Ulja (12), the youngest of a family, in a village in Germany, is a smart (and slightly odd) girl, and very much into science. She has discovered an asteroid on it’s way to earth and determined its point of impact: Belarus.Her Grandma Olga is religious and cannot stand Ulja’s thirst for knowledge and one day, after yet another fight, all science is banned from Ulja’s life. Ulja cannot follow the asteroid anymore. So she hires Henk, a boy from her class to drive her and together they embark on a trip across Poland to witness the impact. With Olga’s family and the pastor on their heels.