In the twilight of his life, several men who shared a terrible experience decide to meet again. Life has taken them to different places, cities and points of view. All have evolved but have different opinions. It has been almost half a century since they made a decision that would mark their lives forever. They appreciate each other, respect each other, know each other too well, but the environment in which they lived has never been favorable. Now they get together to talk about their mistakes and successes, how they went from being heroes to being traitors, how they were plagued by those who previously praised them. At least they have the consolation of thinking that they have defeated the monster they created. They have spent many years, but they do not always find words to repair the mistake they made: they belong to the origin of ETA. Now is the time .