A horde of wild horses, historians who sing songs of the colonial war against the Russian empire, young people dancing on a public square, villagers cobbling together their own museum : in a small Caucasian republic, a whole people remembers. And, all along, the painter Rouslan Tsrimov guides us into the way of living and the thoughts of the Nartes, the mythical ancestors, as recounted by their saga.