In May 2016, a new museum dedicated to Palestinian history and culture opened in Ramallah. Inaugurated with no exhibition, the museum remained empty for several months until a first exhibition devoted to Jerusalem was organised. The film takes place over this transition period, during the construction of a dream city, in sharp contrast with a political reality that makes the future prospects for a Palestinian State increasingly hypothetical.