In his Boston basement apartment, which seems to come straight out of an old film noir, the great American pianist Ran Blake lives alone and endlessly fine-tunes his indefinable sound. For over 70 years, he has been driven by his obsession with cinema, which, in turn, has galvanized his music, creating a unique conversation between these two arts.