The Mongolian plover is a very rare bird. When one of them is spotted on the Swedish island of Gotland, Anders goes there to see it and to be alone with Lotta, the new love of his life. Both have planned to tell their respective partners that they are now an item, but before they get round to it, all hell breaks loose when they get found out. Anders' ex, Sofia, arrives on the scene ranting, raving and dangerous. She is followed by Lotta's husband, the egotistical concert pianist Kurt, burning up with jealousy.