It's the weekend and all of Sweden's children whose parents are divorced are packing their bags. 11 year old Martin is going to stay with his father near the Norwegian border, and Julia, the same age, is off to her mother's down south in Malmö. What they want most is just to get away from the complications of their lives. When they meet, amazing opportunities open up and something they could barely imagine gets underway. Seizing their chance, their lives take a completely new turn.