During the Syrian civil war, the district of Yarmouk, home to thousands of Palestinians, became the scene of dramatic and ferocious fighting. Little Palestine (Diary of a Siege) is a film that follows the destiny of civilians during the brutal sieges, imposed by the Syrian regime, that took place in the wake of the battles. With his camera, Abdallah Al-Khatib composes a love song to a place that proudly resists the atrocities of war.