1970. Striking workers in communist Poland demonstrate against price increases. In the dignitaries’ offices, tension and violent repression grow as the revolt intensifies. Using stop motion animation to bring the telephone recordings to life, Tomasz Wolski composes a highly precise and prodigious film.