The Siberian permafrost is melting, ancient bones rise up from the ground and wild animals seem to have disappeared. Holgut is a contemporary tale based on historical, mythological and current stories. Two brothers and a scientist venture into the vast Yakutian wilderness on two quests. Roman and Kyym hunt for a rare reindeer while Semyon scourges for a viable cell of the mammoth, which he needs to clone the extinct animal. The film boldly combines elements of fiction and documentary and maneuvers seemingly effortless from a captivating reality to visual poetry. Amidst a Siberian Ivory Rush, science fiction seems to become reality and reality seems to become myth.