Elitza Gueorguieva films the making of the novel that her Belarusian alter-ego Aliona begins about her father, a maritime adventurer, physicist and dreamer, who disappeared off the Turkish coast in 1995. In accompanying this process of loss and emancipation through writing, the filmmaker invents her own visual language amplifying the tension between dream and reality, poetry and memory.