Slow Return travels up the Rhône, from one end to the other. Between the fishermen of Salin-de-Giraud and the Rhône glacier, Philip Cartelli has a succession of encounters and examines the relationship maintained by the population with the river. Exploring the legacies of dependency and cultivation anchored in these landscapes, the film composes a sensitive archaeology of the place.