Starting with the memory of a song hummed in a rainy night, Chronicles of That Time investigates the shifting identity of the Mediterranean; from “the shared sea”, unifying the cultural diversity of Africa and Europe, to closed borders. Moving from the Tunisian shores to those of Italy, the film asks a simple yet harrowing question about the place of humanity in contemporary politics.