In this new ghost adventure, the famous Roggelin Crypt is in danger. A stone falling down from the roof destroys the mummy’s tomb and so the mayor has the crypt sealed off. Quite by chance, his son Marco discovers a strange symbol in a niche in one wall. When he tries to wipe away the dust, a flat stone in the wall swings open and a magical force draws the boy into a time tunnel.