When the leading actor of a theatre company dies in a car crash, he is replaced by the handsome young revolutionary Jorge Ruiz. The latter's arrival creates tension, jealousy and mistrust in the other members of the cast, and particularly in Mario Soto, who is in charge of directing given that the author of the production is absent. The actors are already at loggerheads during the very first rehearsal of the work, Federico García Lorca's Comedia sin título.