Anna brings up her son Marci on her own. Everyone predicts a great future for him, but he isn't interested in his career. He is desperate to find his unknown father and his place in the world. What sort of life should he lead? Should he relax in Anna's loving devotion? Should he give in to the lure of Elvira, who shows him the sensual side of life? Should he be a criminal, breaking codes at banks? Should he follow the example of his father Tibor? Should he be an alcoholic, a wasted talent who has preserved his sense of freedom, but has never achieved anything?