Three centuries before Christus. Young Cabiria is kidnapped by some pirates during one eruption of the Etna. She is sold as a slave in Carthage, and as she is just going to be sacrificed to god Moloch, Cabiria is rescued by both Fulvio Axilla, a Roman noble, and his giant slave Maciste. Maciste is captured just after having confided Cabiria to Sophinisbe's safe keeping, while Fulvio Axilla manages to escape from Carthage. Ten years went away with Punic wars before he is able to come back to Carthage...