A young artist draws a face at a canvas on his easel. Suddenly the mouth on the drawing comes into life and starts talking. The artist tries to wipe it away with his hand, but when he looks into the hand he finds the living mouth on his palm. He tries to wipe it off on the mouth of an unfinished statue of a young woman. The statue comes into life and tells him that the only way out of the studio is through the looking glass. The artist jumps into the mirror and comes to the Hotel of Dramatic Lunacies. He peeps through the keyholes of a series of hotel rooms. In the last room he sees desperate meetings of hermaphrodites. One of them has a signboard saying "Mortal danger". Back in the studio the artist crushes the statue with a sledgehammer. Because of this he himself becomes a statue, located at the side of a square. Some schoolboys start a snowball fight around the statue. One of the boys is killed by a snowball. A fashionable couple start playing cards at a table beside the corpse.