Boudu, a tramp, jumps into the Seine. He is rescued by Mr Lestingois, a gentle and good bookseller, who gives shelter to him. Mrs Lestingois and the maid Anne-Marie (Mr Lestingois' mistress) are far from delighted, for Boudu is lazy, dirty and salacious...