In the 1920s, the Provence is a magnet for immigrants seeking work in the quarries or in agriculture. Many mingle with locals and settle down permanently - like Toni, an Italian who has moved in with Marie, a Frenchwoman. Even a well-ordered existence is not immune from boredom, friendship, love, or enmity, and Toni gets entangled in a web of increasingly passionate relationships. For there is his best pal Fernand, but also Albert, his overbearing foreman; there is Sebastian, a steady Spanish peasant, but also Gabi, his young rogue relative; there is Marie, but there is also Josefa.