Richard Hannay is a Canadian visitor to London. At the end of "Mr Memory"'s show in a music hall, he meets Annabella Smith, who is running away from secret agents. He agrees to hide her in his flat, but she is murdered during the night. Fearing that he could be accused of the murder, Hannay goes on the run to break the spy ring.